• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • +421 903 600 672
  • info@apra.sk

Apra

  • Meškanie letu
  • Batožina
  • Prečo Apra
  • Referencie
  • Vaše práva
  • VOP
  • Zásady OOU
  • Tipy a triky
  • Kontakt

Nedostali ste odškodné za meškanie letu? Prezradíme Vám možné dôvody

APRA | 28 novembra, 2019

28 novembra, 2019 by APRA

Nárok na odškodné za meškanie letu nevzniká automaticky. Podľa predpisov EÚ by ste mali spĺňať určité podmienky:

  • omeškanie je minimálne trojhodinové,
  • za vzniknutý problém je zodpovedná letecká spoločnosť,
  • na daný let platí územná platnosť, ktorú si viete pozrieť v tomto blogovom príspevku.

Každý prípad je však individuálny, riešenie nie je vždy jednoznačné a sú rôzne faktory, kvôli ktorým odškodňovací proces nemusí končiť úspešne.

 

Nie sú 3 hodiny ako 3 hodiny

Predstavte si, že až na letisku zistíte, že nastal nejaký problém, a meškanie letu nie je iba imaginárna situácia z článkov a príbehov neznámych ľudí na sociálnych sieťach, ale realita. V odletovej hale sedíte dlhé minúty, ktoré sa premenia na hodiny, snažíte sa zistiť, kedy budete konečne môcť do lietadla nastúpiť, a preto pozorne sledujete čas. Jasne si pamätáte, že ste svoje miesto v lietadle obsadili 3 a pol hodiny po plánovanom čase odletu. Napriek tomu, pri preverovaní nároku na finančnú kompenzáciu alebo v niektorom neskoršom kroku procesu vybavovania odškodného dostanete vyjadrenie, že meškanie Vášho letu bolo kratšie ako 180 minút.

Nemusí ísť o nepravdivé tvrdenie, a dôvodom pravdepodobne nebude ani to, že ste v daný deň mali pokazené hodinky. Síce lietadlo mohlo odštartovať s viac ako trojhodinovým omeškaním, počas letu vďaka šikovnosti pilota sa toto meškanie skrátilo na menej ako 180 minútové. Okrem toho, niektoré letecké spoločnosti plánované časy príletov svojich liniek uvádzajú vždy s nejakou časovou rezervou (napr. daný let trvá 240 minút, ale na letenke vidíte informáciu, že do Vašej destinácie dorazíte po 270 minútovej ceste).

Väčšina letov z celého sveta sa nachádza v databáze, ktorú využíva aj naša spoločnosť aj s informáciami o dĺžke letu a meškaní vo finálnej destinácii. Podľa toho vieme určiť už aj pri nezáväznom preverovaní nároku na odškodné za meškanie letu, či sa žiadosť o finančnú kompenzáciu oplatí podať alebo nie. V mnohých prípadoch však aj letiská vydávajú potvrdenie o meškaní letu.

 

Nárok na odškodné potvrdené, peniaze nikde

Ak sa Vám stalo niečo podobné a cítite obrovské sklamanie, je to maximálne pochopiteľné. Ak práve naopak, takúto situáciu si neviete ani predstaviť a príde Vám to maximálne nelogické, taktiež máte pravdu. Lenže naozaj sa to deje. Veľmi často sa s touto situáciou stretávame vtedy, ak problémový let operuje letecká spoločnosť sídliaca mimo EÚ a väčšinou sú to charterové, dovolenkové lety. Ak letecká spoločnosť z EÚ neodškodní pasažiera ani napriek uznaní jeho nároku, prípad riešime súdnou cestou. Lenže, aerolínie sídliace v treťom štáte zažalovať nemôžeme, na nich neplatia ani sankcie EÚ. V iných prípadoch ide o nemilú taktiku zo strany leteckej spoločnosti.

Iní odškodné dostali, ja prečo nie?

Predstavte si tú situáciu, že letíte niekam tým istým lietadlom s partiou kamarátov. Váš let však mešká, a spĺňate všetky podmienky nároku na odškodné za meškanie letu. Podáte žiadosť o finančnú kompenzáciu. O mesiac Vám zavolá Váš spolucestujúci, aby s radosťou oznámil, že peniaze za meškanie letu už má na účte. Vy však stále čakáte.

Dôvodom tejto situácie môže byť to, že prípady sa riešia postupne a k Vášmu sa zatiaľ nedostali, že Váš spis dostal iný administratívny pracovník leteckej spoločnosti apod. Preto, oplatí sa pár týždňov počkať, ale s tým, že sa leteckej spoločnosti pravidelne pripomínate. (Ak Vás zastupuje naša spoločnosť, o tieto kroky sa samozrejme postaráme my.) Po uplynutí určitej doby bez reakcie je však niekedy potrebné podniknúť ďalšie kroky. Spoločnosť APRA v týchto prípadoch konzultuje s advokátskou kanceláriou a ak je to nevyhnutné, prípad rieši súdnou cestou.

 

Ohodnoťte služby Apra.sk
4 z celkovo 4 hodnotení

Súvisiace články

Zakázané predmety v príručnej batožine podľa noriem Európskej únie

Ako tak listujeme medzi článkami nášho blogu, zdá sa nám, že sa ponúka nekonečne veľa príležitostí diskutovať o téme „batožina“. Keďže po...

Čítať ďalej 23 októbra, 2020

Doteraz zbankrotovalo 43 leteckých spoločností, to najhoršie nás ešte len čaká

Vďaka štátnym dotáciám sa mnohým leteckým spoločnostiam podarilo uniknúť bankrotu v dôsledku epidémie ochorenia COVID-19. No nie každá ma...

Čítať ďalej 14 októbra, 2020

Druhá vlna pandémie COVID-19 prináša viac testovania na letiskách

S druhou vlnou epidémie ochorenia COVID-19 sa európske letecké spoločnosti snažia nájsť alternatívne spôsoby, ako zvýšiť počet svojich ce...

Čítať ďalej 24 septembra, 2020

Primary Sidebar

Ozvite sa nám
  • 02 / 3216 6598, 0903 600 672
  • info@apra.sk
  • APRA SK
APRA s.r.o.
Námestie SNP 6
811 06 Bratislava

Copyright © 2021 · Apra on Genesis Framework · WordPress · Log in