Získajte odškodné za meškanie letu

Všeobecné obchodné podmienky

Spoločnosti Quanta group s. r. o., so sídlom Pribinova 17954/10 Bratislava – mestská časť Staré mesto, PSČ: 811 09, IČO: 47 187 620, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Bratislave III, oddiel: Sro, vložka čislo: 89897/B, e-mail: info@apra.sk, Tel.: 02 / 3216 6598, Mobil: 0903 600 672. Spoločnosť je platcom DPH.
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27.
I Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „podmienky“ alebo „VOP”) spoločnosti Quanta group s.r.o., (ďalej len „Poskytovateľ”) upravujú vzájomné práva a povinnosti Klienta ako objednávateľa a spoločnosti Quanta groups.r.o. ako Poskytovateľa pri zastupovaní Klienta spoločnosťou Quanta groups.r.o. vo veci uplatňovania kompenzácií ako aj ostatných nárokov Klienta ako cestujúceho leteckou dopravou voči leteckým prepravcom, a to vzniknutých na základe Nariadenia (ES) 261/2004 alebo poskytovaní ďalších doplnkových služieb zo strany spoločnosti Quanta groups.r.o. pre Klienta (ďalej len „Služba“).

1.2 Poskytovateľ si môže s Klientom individuálne dohodnúť písomne odchylné dojednania od týchto VOP, ktoré majú prednosť pred týmito VOP.

II Vymedzenie základných pojmov

Definície základných pojmov používaných v týchto VOP:

“Dôverné informácie” predstavujú akékoľvek informácie, ktoré nie sú verejne prístupné, a/alebo ktoré niektorá strana označí ako dôverné alebo také informácie, s ktorými sa má nakladať, vzhľadom na okolnosti známe druhej strane pri poskytnutí informácií, ako s dôvernými.

„Formulár“ znamená formulár na vyplnenie údajov potrebných na uplatnenie Nárokov Klienta, teda na riadne plnenie predmetu Služby Poskytovateľom. Formulár je možné vyplniť priamo na webovej stránke Poskytovateľa, alebo vyplnený a podpísaný zaslať na email Poskytovateľa uvedený v hlavičke v úvode týchto VOP.

„Klient” predstavuje fyzickú osobu, ktorá ako cestujúci v leteckej preprave má nárok na kompenzáciu od leteckých spoločností podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004 v platnom znení, a ktorá sa v zmysle týchto VOP dohodla na poskytnutí Služby Poskytovateľom v zmysle týchto VOP odoslaním Formulára Klientovi.

„Nárok” znamená nárok Klienta ako cestujúceho v leteckej preprave na kompenzáciu od leteckých spoločností podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004, v platnom znení a v súvislosti s VOP.

„Odmena” predstavuje odmenu Poskytovateľa za úspešné vymoženie Nárokov Klienta alebo ich časti, teda že povinná letecká spoločnosť Nárok Klienta alebo jeho časť uhradí. Odmena Poskytovateľovi prináleží ako podielová odmena z každej prijatej platby na Účet pri plnení predmetu Služby, a to:

a) v prípade mimosúdneho vymoženia Nároku vo výške 25% zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti + DPH;

b) v prípade vymoženia Nároku súdnou cestou vo výške 30 % zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti + DPH.

„Pracovný čas” znamená čas od 09:00 do 17:00 každý pracovný deň.

„Pracovný deň” predstavuje dni od pondelka do piatku, okrem dní pracovného pokoja.

“Právne predpisy o ochrane osobných údajov” predstavujú akúkoľvek právnu úpravu, ktorou sa v SR aplikuje nariadenie Európskej únie č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov)a prípadne aj iné právne predpisy, ktoré sa vzťahujú na ochranu alebo spracovanie osobných údajov, najmä zákon č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení (ďalej len ako “Zákon o ochrane osobných údajov“).

„Služba” predstavuje službu Poskytovateľa, ktorú poskytuje pre Klienta v súlade s týmito VOP, a to zastupovanie Klienta vo veci uplatňovania kompenzácií ako aj ostatných nárokov Klienta ako cestujúceho leteckou dopravou voči leteckým prepravcom, a to vzniknutých na základe Nariadenia (ES) 261/2004 alebo poskytovanie ďalších doplnkových služieb zo strany Poskytovateľa pre Klienta.

„Žiadosť“ znamená žiadosť Záujemcu o predbežné posúdenie nároku na odškodné ako cestujúceho v leteckej preprave od leteckých spoločností podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004.

„Účet” znamená bankový účet zriadený Poskytovateľom. Sú z neho vyplácané vymožené Nároky alebo ich časti Klientovi podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004, v platnom znení a ostatné výdavky v súlade s podmienkami týchto VOP, pokiaľ ich letecká spoločnosť poukáže Poskytovateľovi.

„Webová stránka Poskytovateľa“ znamená internetovú stránku www.apra.sk

„Záujemca“ znamená fyzickú osobu, ktorá má záujem o poskytnutie Služby, a ktorá zašle Poskytovateľovi Žiadosť.

„Zmluva“ znamená Zmluvu o poskytnutí Služby, ktorou sa Poskytovateľ zaväzuje zastupovať Klienta vo veci uplatňovania kompenzácií podľa týchto VOP a Klient sa zaväzuje zaplatiť za úspešné vymoženie nárokov Klienta alebo ich časti Poskytovateľovi odmenu.

III Všeobecné ustanovenia

3.1 Poskytovateľ sa zaväzuje až po dobu ukončenia poskytovania Služby v zmysle týchto VOP, konať v mene Klienta v rámci plnenia predmetu Služby za účelom uspokojenia Nárokov Klienta, s čím Klient vyslovene súhlasí.

3.2 Poskytovateľ pri poskytovaní Služby neposkytuje záruku pre Klienta, že jeho Nároky budú uspokojené, a to ani len sčasti.

3.3 Poskytovateľ negarantuje výšku vymožiteľnej čiastky a dĺžku doby vymáhania Nárokov Klienta.

3.4 Klient výslovne súhlasí, aby Poskytovateľ prijal akékoľvek finančné plnenie Nárokov alebo ich častí v súvislosti s plnením predmetu Služby na Účet.

3.5 S ohľadom na poskytovanie Služby je Poskytovateľ v súlade s týmito VOP oprávnený odpočítať si odmenu z vymoženej čiastky Nárokov Klienta od leteckých spoločností po pripísaní sumy na Účet.

3.6 Klient berie na vedomie, že akákoľvek komunikácia s Poskytovateľom je možná v Pracovných dňoch v Pracovnom čase.

IV Objednávka Služby

4.1 Na webovej stránke Poskytovateľa umiestnenej na internetovej adrese www.apra.sk vyplní Záujemca Žiadosť o Služby Poskytovateľa. Údaje uvedené Záujemcom v Žiadosti sú Poskytovateľom považované za správne. Záujemca je povinný uviesť v Žiadosti pravdivé údaje. Žiadosť môže byť Záujemcovi zaslaná na vyplnenie aj od obchodného partnera APRA, ktorým je pelicantravel.com s.r.o., a to v prípade, že Záujemca si cez neho objednával letenky, ktoré zahŕňajú let či lety, pri ktorých obchodný partner uvážil, že Záujemcovi mohol vzniknúť nárok na kompenzáciu, a teda mohol by mať záujem o Služby Poskytovateľa.

4.2 V nadväznosti na doručenie Žiadosti Poskytovateľovi ju tento vyhodnotí a v prípade, že sa Žiadosť bude javiť ako oprávnená, zašle Poskytovateľ na e-mail uvedený Záujemcom v Žiadosti záväzný Formulár, resp. požiada Záujemcu o vyplnenie Formulára priamo na webovej stránke Poskytovateľa. Záujemca riadne, úplne a pravdivo vyplní Formulár, ktorý po kompletnom vyplnení potvrdí a odošle. V prípade vyplnenia Formulára zaslaného emailom, Klient tento Formulár riadne vyplnený a podpísaný zašle naskenovaný na e-mail Poskytovateľa, alebo poštou na jeho korešpondenčnú adresu v mieste sídla Poskytovateľa. Odoslaním vyplneného Formulára akoukoľvek formou Poskytovateľovi Záujemca súhlasí s týmito VOP, s ktorými sa vopred riadne oboznámil. Doručením riadne vyplneného Formulára Poskytovateľovi je Služba Záujemcom riadne a záväzne objednaná, Záujemca sa stáva Klientom, a Poskytovateľ a Klient sú viazaní týmito VOP. Poskytovateľ potvrdí doručenie vyplneného Formulára Klientovi na e-mail uvedený vo Formulári. Odoslanie vyplneného Formulára v zmysle tohto bodu Poskytovateľovi sa považuje za záväznú objednávku Služby u Poskytovateľa Klientom a Zmluva o poskytnutí Služby za uzavretú Po doručení Formuláru bude táto objednávka zaevidovaná v systéme Poskytovateľa pod jedinečným číslom, pod ktorým ju bude možné vždy dohľadať. Klient berie na vedomie, že úspešné vymoženie kompenzácie od leteckej spoločnosti trvá min. 6 týždňov, v ojedinelých prípadoch aj viac ako 12 mesiacov.

4.3 Klient súhlasí s tým, že Poskytovateľ môže začať s poskytovaním Služby podľa týchto VOP okamžite po doručení riadne a úplne vyplneného Formuláru Poskytovateľovi.

4.4 Údaje uvedené Klientom vo Formulári budú použité iba za účelom plnenia predmetu Služby Poskytovateľom a v súlade s týmito VOP.

4.5 Klient prehlasuje, že všetky ním uvedené údaje vo Formulári, ako aj akékoľvek iné informácie poskytnuté počas trvania Služby, sú pravdivé.

4.6 Poskytovateľ môže Záujemcovi po posúdení Žiadosti a odoslaní údajov vo Formulári navrhnúť okrem poskytnutia Služby aj alternatívny spôsob riešenia.

V Práva a povinnosti Klienta a Poskytovateľa

5.1 Poskytovateľ sa zaväzuje:

5.1.1 postupovať pri zariaďovaní záležitostí Klienta s odbornou starostlivosťou, v súlade so záujmami Klienta, ktoré sú mu známe alebo mu museli byť známe a podľa pokynov Klienta,

5.1.2 podávať Klientovi na jeho požiadanie správy o stave a vývoji vymáhania Nárokov Klienta,

5.1.3 chrániť práva a oprávnené záujmy Klienta, konať svedomito a čestne, dôsledne využívať všetky zákonné prostriedky a uplatňovať akékoľvek prostriedky, ktoré pokladá za prospešné pre Klienta,

5.1.4 po ukončení Služby bez zbytočného odkladu vrátiť Klientovi akékoľvek doklady, ktoré od neho prevzal v súvislosti s predmetom Služby.

5.2 Poskytovateľ je oprávnený:

5.2.1 vyžiadať si od Klienta akékoľvek stanovisko, podklady, alebo informácie súvisiace s plnením predmetu Služby;

5.2.2 vykonávať predmet Služby sám alebo prostredníctvom tretej osoby, pričom aj tretia osoba môže Záujemcovi/Klientovi navrhnúť aj alternatívne spôsoby riešenia.

5.3 Klient sa zaväzuje:

5.3.1 zaplatiť Poskytovateľovi odmenu podľa podmienok uvedených v bode VIII. týchto VOP,

5.3.2 nerokovať počas trvania právneho vzťahu v zmysle týchto VOP s leteckými spoločnosťami priamo bez oznámenia Poskytovateľovi; vymoženie Nárokov Klienta alebo ich časti v dôsledku priamej činnosti Klienta nemá vplyv na zníženie odmeny Poskytovateľa;

5.3.3 nepoveriť počas trvania poskytovania Služby v zmysle týchto VOP inú osobu činnosťou rovnakou alebo obdobnou ako je Služba podľa týchto VOP; vymoženie Nárokov Klienta alebo ich časti v dôsledku činnosti takejto tretej osoby nemá vplyv na zníženie odmeny Poskytovateľa;

5.3.4 poskytnúť Poskytovateľovi akúkoľvek súčinnosť potrebnú pri výkone predmetu Služby.

VI Reklamácie

6.1 Klient berie na vedomie, že Poskytovateľ nie je oprávnený uznávať ani vybavovať akékoľvek reklamácie klienta, ktoré sa týkajú leteckej prepravy či súvisiacich služieb, nakoľko ich neposkytuje.

6.2 Klient je oprávnený reklamovať Služby, ktoré poskytuje Poskytovateľ, u Poskytovateľa buď osobne na adrese sídla Poskytovateľa: Pribinova 17954/10, 811 09 Bratislava – mestská časť Staré mesto alebo emailom na emailovej adrese: info@apra.sk. Ak Klient uplatní reklamáciu, O výsledku konania a vybavení reklamácie bude Poskytovateľ informovať Klienta elektronickým spôsobom ihneď po jej vybavení, avšak najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy Klient reklamáciu uplatnil.

6.3Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady služby alebo tovaru. Podmienky reklamačného konania riadia príslušnými ustanoveniami Všeobecných obchodných podmienok Quanta group s.r.o., ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a tiež ustanoveniami § 618 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v v platnom znení (ak ste spotrebiteľ) alebo ustanoveniami § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ak ste spotrebiteľ) alebo ustanoveniami § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ak nie ste spotrebiteľ).

6.4Klient má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@apra.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva. Ak Poskytovateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ARS”). Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona o ARS, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z., ktorých aktualizovaný zoznam je dostupný na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-rieseniespotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-rieseniaspotrebitelskych-sporov-1. Návrh musí obsahovať povinné náležitosti a klient ho podá určeným spôsobom, a to všetko podľa §12 zákona o ARS.

6.5Klient môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home. VI. show&lng=SK. Táto platforma je využiteľná iba pre spotrebiteľské spory zo zmlúv uzatvorených na diaľku.

6.5Klient môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home. VI. show&lng=SK. Táto platforma je využiteľná iba pre spotrebiteľské spory zo zmlúv uzatvorených na diaľku.

6.6Alternatívne riešenie sporov môže využiť len klient – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Klientom a Poskytovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Subjekt ARS môže od klienta požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

VII Splnomocnenie a oprávnenie

7.1 Klient doručením Formulára Poskytovateľovi splnomocňuje Poskytovateľa na zastupovanie Klienta pri akýchkoľvek úkonoch v rámci výkonu predmetu Služby. Klient je povinný udelené splnomocnenie udržiavať v platnosti počas trvania vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom, založených v zmysle týchto VOP. Klient súčasne splnomocňuje Poskytovateľa na prijatie akýchkoľvek platieb od leteckých spoločností uhradených za účelom uspokojenia Nárokov Klienta alebo ich časti na Účet.

7.2 Ak pre ktorúkoľvek z činností Poskytovateľa pri plnení predmetu Služby bude potrebné osobitné splnomocnenie, je Klient povinný ho Poskytovateľovi na jeho výzvu dodať bez zbytočného odkladu.

VIII Odmena Poskytovateľa

8.1 Poskytovateľovi za výkon predmetu Služby patrí odmena iba v prípade, že dôjde k úspešnému vymoženiu Nárokov Klienta alebo ich časti, teda že povinná letecká spoločnosť Nárok Klienta alebo jeho časť uhradí. Odmena Poskytovateľovi prináleží ako podielová odmena z každej prijatej platby pri plnení predmetu Služby, a to vo výške 25% zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti na Účet + DPH pri mimosúdnom vymožení Nároku a 30 % zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti na Účet + DPH pri vymožení Nároku súdnou cestou (ďalej len “odmena”).

8.2 Poskytovateľ je povinný najneskôr do piatich (5) dní od prijatia platby od leteckej spoločnosti v súvislosti s plnením predmetu Služby, týkajúcich sa Nárokov Klienta, túto poníženú platbu o odmenu Poskytovateľa poukázať z Účtu na bankový účet Klienta uvedený vo Formulári. Klientovi teda bude vyplatená suma vymožených Nárokov ponížená o odmenu Poskytovateľa.

8.3 V prípade, že letecká spoločnosť z rôznych dôvodov poukáže platbu súvisiacu s Nárokom Klienta priamo na účet Klienta alebo iný účet, ktorý Klient leteckej spoločnosti poskytol, je Klient povinný Poskytovateľa o tejto skutočnosti informovať najneskôr do piatich (5) dní od tejto skutočnosti, a následne na základe faktúry vystavenej Poskytovateľom poukázať Odmenu vo výške podľa bodu 8.1 na Poskytovateľov Účet v dobe splatnosti uvedenej na faktúre.

8.4 Všetky náklady, ktoré Poskytovateľ vynaloží pri plnení predmetu Služby sú zahrnuté v odmene. Poskytovateľ nepožaduje poskytnutie preddavku na náklady súvisiace s predmetom Služby.

8.5 Klient berie na vedomie, že Poskytovateľovi v súvislosti s plnením predmetu Služby vznikajú náklady. V prípade, ak Klient bez vážneho dôvodu oznámi Poskytovateľovi, že od Zmluvy odstupuje po uplynutí 14-dňovej lehoty odo dňa uzavretia je povinný nahradiť náklady, ktoré Poskytovateľovi vznikli. V prípade nutnosti riešenia Nárokov Klienta súdnou cestou, si Poskytovateľ s Klientom dohodnú podmienky poskytnutia Služby osobitne.

IX Zánik zmluvy

9.1 Zmluva zanikne :

9.1.1 K tejto dohode dôjde elektronicky odoslaním žiadosti o ukončenie poskytovania Služby zo strany Klienta alebo zo strany spoločnosti APRA s.r.o. a elektronickou akceptáciou druhej strany. V okamihu doručenia akceptácie druhej strane dôjde k zániku Zmluvy,

9.1.2 Výpoveďou. K výpovedi zo strany Klienta alebo zo strany spoločnosti Quanta group s.r.o. (aj bez uvedenia dôvodu) dôjde elektronicky na email Poskytovateľa, resp. Klienta, alebo poštou na korešpondenčnú adresu v mieste sídla Poskytovateľa alebo poštou na adresu bydliska Klienta. Výpovedná lehota je jeden mesiac a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúcim po odoslaní výpovede druhej strane. Pre prípad výpovede zo strany Klienta sa použije ustanovenie bodu 8.4 týchto VOP,

9.1.3 Odstúpením od Zmluvy zo strany spoločnosti Quanta group s.r.o., ak Klient porušil akúkoľvek povinnosť ustanovenú v týchto VOP, a Klient si ju nesplní ani v dodatočnej lehote, nie dlhšej ako 5 dní, poskytnutej mu Poskytovateľom. Pre prípad odstúpenia od Zmluvy zo strany spoločnosti APRA s.r.o. sa použije ustanovenie bodu 8.4 týchto VOP primerane.

9.1.4 Zmluva zaniká aj v prípade, že Poskytovateľ informuje Klienta o skutočnosti, že Nárok nie je vymáhateľný.

9.1.5 Vymožením Nárokov Klienta a ich poukázaním z Účtu na účet Klienta po odpočítaní odmeny Poskytovateľa.

9.1.6 Vymožením Nárokov Klienta a poukázaním Poskytovateľovej Odmeny na Účet, pokiaľ nebol Nárok poukázaný na Účet leteckou spoločnosťou.

9.1.7Prijatím alternatívneho spôsobu riešenia zo strany Klienta a poskytnutia tohto plnenia zo strany Poskytovateľa.

9.2 Súčasne po ukončení poskytovania Služby bude Klientovi oznámené, že poskytovanie Služby je ukončené.

9.3 Klient je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, t. j. odo dňa doručenia vyplneného Formulára Poskytovateľovi. V prípade, že Klient má záujem od Zmluvy odstúpiť, oboznámi Poskytovateľa o tomto buď emailom na emailovej adrese: info@apra.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle. Následne Poskytovateľ obratom pošle emailom Klientovi formulár na odstúpenie od Zmluvy. Klient tento vyplnený formulár pošle emailom Poskytovateľovi.

9.4 Ak sa má na základe Zmluvy začať poskytovanie Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy alebo ak Klient o poskytovanie Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy požiada, Poskytovateľ poučí Klienta:

a) o tom, že udelením súhlasu so začatím poskytovania Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy stráca po úplnom poskytnutí Služby právo na odstúpenie od Zmluvy, a

b) vyžiadať od Klienta výslovný súhlas so začatím poskytovania Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a vyhlásenie o tom, že Klient bol riadne poučený podľa písmena a) tohto článku.

Klient uvedené vyhlásenie odošle Poskytovateľovi emailom na emailovú adresu: info@apra.sk v nasledovnom znení: „Ja, [meno, priezvisko Klienta], týmto udeľujem Poskytovateľovi súhlas so začatím poskytovania Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy. Beriem na vedomie, že udelením tohto strácam po úplnom poskytnutí Služby právo na odstúpenie od Zmluvy“.

X Ochrana osobných údajov

10.1 Poskytovateľ týmto oznamuje Klientovi, že zmysle ust. § 13 ods. 2 písm. b) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bude Poskytovateľ ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania zmlúv spracúvať osobné údaje Klienta bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Klienta bude vykonávané v predzmluvných vzťahoch medzi Poskytovateľom a Klientom a spracúvanie osobných údajov Klienta je nevyhnutné na plnenie zo zmluvy, ktorú Klient navrhuje uzatvoriť a v ktorej zároveň vystupuje ako jedna zo zmluvných strán. Spracúvanie osobných údajov Klienta bude vykonávané za účelom získania plnenia pre Klienta zo zmluvy uzatvorenej medzi Klientom a leteckým prepravcom (resp. cestovnou kanceláriou) a nárokov z nej vyplývajúcich, a to na základe výslovného splnomocnenia od Klienta.

10.2 Klient berie na vedomie, že osobné údaje ním poskytnuté budú zo strany Poskytovateľ ďalej poskytnuté príslušným nasledovným okruhom príjemcov v závislosti od individuálnych aspektov poskytnutia služby, ktorí sa môžu nachádzať aj v tretích krajinách: leteckí dopravcovia zabezpečujúci prepravu cestujúcich, letiská, úrady civilného letectva, cestovné agentúry, cestovné kancelárie, kuriérske spoločnosti, advokátske kancelárie, spoločnosť zaoberajúca sa vymáhaním nárokov klientov.

10.3 Klient v predzmluvných vzťahoch medzi Poskytovateľom a Klientom a následne pri získavaní plnenia vyplývajúceho z prepravnej zmluvy či inej zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je Klient, uvádza spravidla svoje meno, priezvisko, adresu trvalého bydliska, telefonický kontakt a e-mailovú adresu kontaktnej osoby. V niektorých prípadoch letecká spoločnosť či cestovná kancelária môže žiadať doplnenie ďalších údajov ako napr. cestovný doklad ale identifikačný doklad, bankové údaje. V prípade uvedenia nepravdivých, resp. neúplných údajov Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré by Klientovi vznikli.

10.4 Klient súhlasí s tým, aby Poskytovateľ poveril spracúvaním osobných údajov sprostredkovateľa. Klient súhlasí s cezhraničným tokom svojich osobných údajov výlučne pre potreby poskytnutia Služieb Poskytovateľom.

10.5 Klient týmto udeľuje Poskytovateľovi súhlas s kopírovaním a skenovaním úradných dokladov potrebných pre overenie a potvrdenie údajov poskytnutých Poskytovateľovi Klientom.

10.6 Klient vyhlasuje a v plnom rozsahu zodpovedá, že všetky ním uvedené údaje sú úplné a pravdivé. Klient vyhlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov, obzvlášť skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované aj ako trestný čin alebo by mohlo byť dôvodom pre odmietnutia poskytnutia plnenia zo strany leteckého dopravcu, cestovnej kancelárie a iného povinného subjektu.

10.7 Osoba uskutočňujúca objednávku Služieb a poskytujúca osobné údaje všetkých klientov, ktorých sa Služba týka, zakliknutím príslušného políčka v udelení plnej moci potvrdzuje, že je oboznámená v zmysle ust. § 13 ods.12 písm. b) zákona č. 18/2018 Z.z., že Poskytovateľ spracuje a uschová ňou uvedené osobné údaje dotknutých osôb, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti Poskytovateľa v predzmluvných vzťahoch, pri plnení zmluvy atď. Zároveň táto osoba prehlasuje, že je oprávnená poskytovať osobné údaje všetkých dotknutých osôb, a to na základe ich splnomocnenia alebo jej toto oprávnenie vyplýva z právnych predpisov (napr. ako zákonnému zástupcovi). Bez zakliknutia tohto potvrdenia klientom nie je možné poskytnúť Služby, o ktorých poskytovanie táto osoba žiada.

10.8 Osobné údaje dotknutých osôb budú spracovávané počas doby nevyhnutnej na ochranu oprávnených záujmov Poskytovateľa, medzi ktoré patrí zohľadnenie možnosti podania reklamácie, preskúmania v konaní zahájenými kontrolnými orgánmi či podania žaloby v občianskoprávnom konaní. Poskytovateľ vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje z.č. 18/2018 Z.z. na ochranu osobných údajov, Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej ako “Nariadenie GDPR”)., ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

10.9 Klient má právo na to, aby Poskytovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má právo na doplnenie neúplných osobných údajov. Klient zodpovedá za skutočnosť, že všetky ním uvedené údaje sú úplné a pravdivé. Klient vyhlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov, obzvlášť skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované aj ako trestný čin alebo by mohlo byť dôvodom pre zrušenie objednávky Služieb.V prípade uvedenia nepravdivých, resp. neúplných údajov si Poskytovateľ vyhradzuje právo na okamžité zrušenie objednávky služby, resp. úpravu ceny alebo náhradu akýchkoľvek škôd spôsobených uvedením nepravdivých údajov v plnej výške. V tomto prípade Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré by Klientovi vznikli.

10.10 Klient má právo na to, aby Poskytovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a to pri splnení podmienok uvedených v § 23 z.č. 18/2018 Z.z. Ďalej má klient právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa podmienok uvedených v § 24 z.č. 18/2018 z.z. Klient má tiež právo získať od Poskytovateľa osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré mu poskytol, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa spracovanie vykonáva automatizovanými prostriedkami.

10.11 Klient má právo namietať spracúvanie jeho osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa konkrétnej situácie v prípadoch stanovených zákonom vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Poskytovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami klienta, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku.

XI Rôzne

11.1 Klient má možnosť na stránke apra.sk prezerať si hodnotenia služieb od iných Klientov. Zverejnené hodnotenia pochádzajú výhradne od Klientov Poskytovateľa a sú overené menom a emailom Klienta pred tým, ako sú pridávané na stránku.

11.2 Hodnotenia sa zobrazujú od časovo najnovšie pridaného po najstaršie. Celkové hodnotenie je aritmetickým priemerom hodnotenia za všetkých Klientov, ktorý služby Poskytovateľa hodnotili. Hodnotenia sú na stupnici od 1 – 5 hviezdičiek, pričom 5 hviezd je najlepšie.

11.3 Pri hodnoteniach sa upravujú gramatické chyby, obsah je ponechaný bez zmeny. Zverejnené sú len komentáre, ktoré obsahujú relevantné informácie o Službách a ktoré ostatným klientom pomôžu prijímať informované rozhodnutia a lepšie porozumieť produktu. Poskytovateľ si vyhradzuje právo nezverejňovať recenzie, ktoré obsahujú: Osobné a iné citlivé údaje, nadávky, urážlivé a hanlivé výrazy, či narážky, nevhodný alebo podvodný obsah,informácie nesúvisiace s poskytovanými Službami. Hodnotenia môžu byť pre účely publikovania na web skrátené. Poskytovateľ sa zaväzuje na žiadosť Klienta akúkoľvek recenziu odstrániť, pokiaľ pošle žiadosť o jej odstránenie na adresu info@apra.sk. Túto emailovú adresu je možné použiť aj v prípade akýchkoľvek otázok k zverejneným recenziám.

XI Záverečné ustanovenia

12.1 Doručovanie písomností medzi Poskytovateľom a Klientom sa uskutočňuje elektronicky na vzájomne si poskytnuté e-mailové adresy alebo poštou. V prípade poštových zásielok platí, že písomnosti adresované Poskytovateľovi sa zasielajú na adresu uvedenú v záhlaví týchto VOP. V prípade poštových zásielok adresovaných Klientovi sa písomnosť zasiela na adresu Klienta uvedenú vo Formulári. Pre elektronické doručovanie písomností adresovaných Klientovi platí, že ak Poskytovateľ neobdrží chybové hlásenie o nemožnosti doručenia písomnosti na e-mailovú adresu Klienta, považuje sa písomnosť za doručenú dňom nasledujúcim po dni preukázateľného odoslania na e-mailovú adresu Klienta, a to aj v prípade, ak sa Klient o písomnosti nedozvedel. Pre elektronické doručovanie písomností adresovaných Poskytovateľovi platí, že písomnosť sa považuje za nedoručenú do momentu, kým jej prijatie Poskytovateľ nepotvrdí Klientovi spätnou emailovou správou. Pre doručovanie písomností poštou platí, že zásielka sa považuje za doručenú piatym dňom odo dňa jej preukázateľného odoslania na adresu Poskytovateľa, resp. Klienta ako adresátov, a to aj v prípade, ak sa adresát o písomnosti nedozvedel. Doručovateľom môže byť iba Slovenská pošta, a. s., alebo kuriér.

12.2 Prípadné spory, týkajúce sa plnenia predmetu Služby alebo súvisiace akýmkoľvek spôsobom so Službou podliehajú právu Slovenskej republiky a budú riešené Slovenským súdom.

12.3 Klient vyhlasuje, že s obsahom VOP sa riadne a podrobne vopred oboznámil, pričom všetky ustanovenia sú mu zrozumiteľné a v plnom rozsahu ich akceptuje a cíti sa byť nimi viazaný, a to momentom odoslania Formuláru v zmysle týchto VOP.

12.4 Klient zodpovedá Poskytovateľovi za škodu spôsobenú Poskytovateľovi uvedením nepravdivých údajov vo Formulári, alebo poskytnutím akýchkoľvek ďalších nepravdivých informácií počas doby trvania Služby, alebo porušením povinnosti Klienta v zmysle týchto VOP.

12.5 Tieto VOP sú platné a účinné od 1.8.2024

Späť na hlavnú stránku