S druhou vlnou epidémie ochorenia COVID-19 sa európske letecké spoločnosti snažia nájsť alternatívne spôsoby, ako zvýšiť počet svojich cestujúcich. Keďže situácia v cestovnom ruchu kvôli obmedzeniam nie je ideálna, hľadajú rôzne riešenia aj na zlepšenie svojej finančnej situácie. Je to pochopiteľné. Nádej vkladajú napríklad do testov, ktoré sa dajú vykonať v priebehu pár minút.
Letecká spoločnosť Lufthansa sa momentálne nachádza v zložitej finančnej situácii. Jedno z opatrení na zlepšenie celkového fungovania a znovunadobudnutie dôvery svojich cestujúcich vidí v rýchlych testoch na COVID-19, ktoré by pasažierom poskytovala tesne pred letmi. Tieto dni rokuje s farmaceutickou spoločnosťou Roche, ktorá sľubuje rýchle vyhodnocovanie testov.
Tieto testy, ktorých rýchlosť sa vraj dá porovnať s tehotenskými testami, by vykonávali zdravotnícki pracovníci na letiskách. Náklady by boli zahrnuté v cene letenky. Ak sa preukáže, že táto metóda je účinná a medzi cestujúcimi populárna, prepravca ju plánuje aplikovať najprv na domáce a neskôr medzinárodné lety. Prvýkrát sa tieto opatrenia majú objaviť budúci mesiac. V prvom kole by sa však testy podrobili letovej posádke a cestujúcim business a prvej triedy.
Nielen nemecká letecká spoločnosť Lufthansa sa snaží vylepšiť svoje vyhliadky podobnými riešeniami. Napríklad aj talianska Alitalia experimentuje s testami. Už minulý týždeň zahájila jednu novú linku na trase Rím-Miláno, na ktorú môžu nastúpiť iba cestujúci s negatívnym testom COVID-19. Testy získali od juhokórejskej spoločnosti SD Biosensor.
Zdroj: Portfolio
Zdroj fotiek: UNSPLASH