Získajte odškodné za meškanie letu

Aký bol rok 2019 v APRA? Veľká koncoročná rekapitulácia

APRA
29. decembra 2019

Veľakrát konáme čisto logicky, no možno ešte častejšie robíme veci „iba“ zo zvyku. Keď niečo končí, máme tendenciu si zrekapitulovať dianie a udalosti, ktoré sa v našom imaginárnom priestore nachádzajú pred týmto míľnikom. Pomaličky sa lúčime s rokom 2019, na našich nástenkách vo virtuálnom svete, teda na sociálnych sieťach sa už začínajú objavovať všeobecné ďakovačky a veľkolepé statusy o tom, čo všetko sa za týchto 12 mesiacov udialo. Tento článok berte presne tak ako takéto sentimentálne zhrnutie, a možno trošku aj ako nahliadnutie do tajných zákutí našich šanónov.

Kedy ste nás potrebovali najviac

Sme tu pre vás celý rok, počas turistickej sezóny, ale aj v „období ticha“. Môžete nás kontaktovať kedykoľvekaj keď ste počas cesty lietadlom nezažili žiadne problémy, len sa zaujímate o práva leteckých pasažierov alebo radi by ste si prečítali článok na našom blogu o niečom, čo by vás z oblasti letectva zaujímalo. Avšak najrušnejšie v našej kancelárii býva obdobie počas a po letných dovolenkách. Ani rok 2019 nebol výnimkou, najviac prípadov sme založili počas mesiaca september. Ďakujeme za Vašu dôveru, a tešíme sa, že sme vám mohli pomôcť, že za váš stratený čas vám mohli poskytnúť odškodné vo forme finančnej kompenzácie.

Meškanie letu, zrušenie letu

APRA vybavuje odškodné za problémy s letom akými sú meškanie alebo zrušenie letu, odmietnutie nástupu do lietadla, meškanie, strata a poškodenie batožiny, ale aj zníženie prepravnej triedy. Samozrejme, najčastejšími udalosťami sú meškanie letu a zrušenie letu. V roku 2019 sme najviac prípadov meškania letu založili s leteckou spoločnosťou Laudamotion, po nej nasledovali aerolínie WizzAir a na treťom mieste sa nachádza Ryanair. 3. miesto v rámci spisov so zrušením letu obsadila spoločnosť Laudamotion, druhé miesto si medzi sebou delia Vueling a Austrian Airlines a „víťazom“ sa stala poľská národná letecká spoločnosť LOT. Veľké rozdiely v číslach nevidíme, stále však platí, že s meškaním letu ste sa na nás obrátili častejšie ako so zrušením. Nezabudnite, že nárok na odškodné za zrušenie letu môže vzniknúť aj vtedy, ak vám letecká spoločnosť poskytne náhradný letu alebo preplatí vašu pôvodnú letenku.

Problémy s batožinou

Pri vybavovaní odškodného postupujeme podľa ustanovení EÚ, jadro výšky odškodného je paušálne (detailnejšie informácie o tom, o aké sumy ide konkrétne môžete nájsť v našom staršom článku). Výnimkou sú udalosti, ktoré súvisia s meškaním, stratou alebo poškodením batožiny. Riešenie týchto prípadov je ťažšie, nielen kvôli prísnejším pravidlám zbierania dôkazového materiálu (niektoré letecké spoločnosti neakceptujú dokonca ani kópie, ale vyžadujú originály jednotlivých dokumentov), ale aj preto, lebo postup a úspešnosť môžu byť ovplyvnené prepravnými podmienkami samotných aerolínií. Pri problémoch s batožinou totiž nemôžeme postupovať v zmysle tých istých ustanovení EÚ ako v prípade problémov s letom. Napriek tomu sa tešíme z úspechov, a v roku 2019 sme najčastejšie viedli „batožinový boj“ s leteckou spoločnosťou Laudamotion.

Ešte niečo navyše

Najčítanejším článkom na našom blogu sa stala prvá časť série o pravidlách leteckej etikety, avšak najviac času ste však strávili nad článkom o veľkých premiérach letectva.

Vedeli ste, že máme účet aj na Instagrame? Tu sa Vám najviac páčil príspevok uverejnený v máji, konkrétne tento:

https://www.instagram.com/p/Bxo_yW3F0FW