Súčasná situácia, čiže pandémia ochorenia COVID-19, je pre letecké spoločnosti a všetky ostatné subjekty cestovného ruchu jednoznačne bezprecedentná. Nie je však priestor pre spamätávanie sa z šoku, letectvo teraz všetky svoje kapacity musí využiť na záchranu. A to v každej rovine, najviac však asi vo finančnej.
Keď sme minulý rok uverejnili náš článok o insolventnosti leteckých spoločností, ešte sme netušili, že onedlho bude táto problematika globálnou hrozbou. Cestovný ruch momentálne funguje prakticky bez akýchkoľvek príjmov. Je preto úplne pochopiteľné, že prepravné podmienky sú modifikované, a že sa k zrušeným letom nedá rovnako pristupovať ako predtým. Teda, nedá sa, a možno ani nechceme.
Ak aj vy patríte so skupiny ľudí, pre ktorých je cestovanie bežnou súčasťou života (aj keď tentokrát by sme na určité obdobie mali použiť minulý čas), predpokladáme, že záchrana cestovného ruchu nie je pre Vás ľahostajná. Otázka „Čo bude zajtra?“ už dávno nebola taká aktuálna ako teraz, a preto chápeme, že plánovanie dovoleniek a letov môže byť druhoradou záležitosťou v každodennom živote. Podporiť cestovný ruch však dokážeme, ak nezabudneme na to, že darčekové poukážky alebo zľavové kupóny za zrušené lety, resp. ich prebookovanie na neskorší termín sú aktuálne pre letecké spoločnosti a iné subjekty v cestovnom ruchu optimálnym riešením na efektívne spracovanie požiadaviek klientov a samotné prežitie.
Samozrejme, to neznamená, že leteckí pasažieri by nemali byť informovaní o svojich právach. Síce sa súčasná situácia v následku koronavírusu zaraďuje do skupiny mimoriadnych okolností, pokiaľ sa cestujúci nachádza na letisku, má nárok na starostlivosť vo forme občerstvenia, a pokiaľ by kvôli komplikáciám mal čakať na odlet aj v nočných hodinách, tak na ubytovanie a transfer. Keďže, ako sme to spomenuli vyššie, však ide o vis maior, na paušálne odškodné nárok nevzniká.
Zdroj fotiek: pexels.com