Prvotne riešime meškanie letu, zrušenie letu, zmeškaný prípojný let, presmerovanie letu a zamietnutie/odmietnutie nástupu do lietadla. Tí, ktorí ste nás už žiadali o preverenie nároku na odškodné za komplikácie s batožinou, viete, že v týchto prípadoch vopred upozorňujeme na náročnejší proces. Dôvodom je aj to, že keď Vám mešká alebo sa stratí, nebodaj sa poškodí batožina, musíte vykonať pár dôležitých krokov, na ktoré sa veľmi často zabúda.
Meškanie/stratu/poškodenie batožiny nahláste hneď po prílete
Ihneď ako zistíte, že Vaša batožina mešká, stratila sa alebo je poškodená, nahláste to na letisku. Hľadajte kanceláriu alebo okienko „lost and found“, teda straty a nálezy. Z letiska neodíďte, kým tento úkon nevykonáte a nedostanete o tom potvrdenie s názvom P.I.R. (Property Irregularity Report).
Meškanie/stratu/poškodenie batožiny nestačí nahlásiť iba na letisku
Aby ste mohli podať žiadosť o odškodné za meškanie/stratu/poškodenie batožiny, musíte danú udalosť nahlásiť aj samotnej leteckej spoločnosti. Uveďte číslo Vašej rezervácie (tento kód je uvedený na letenke) a číslo P.I.R. Ak Vaša batožina mešká, máte na to 21 dní, ale v prípade jej poškodenia iba jeden týždeň. Síce to môžete spraviť aj telefonicky, my vždy odporúčame si vybrať radšej písomnú formu. Takto budete mať k dispozícii dôkazový materiál napríklad vo forme e-mailu. Neviete ako na to? Nevadí, skontaktujte nás, my Vám veľmi radi pomôžeme.
Bločky sú nevyhnutné!
V prípade meškania batožiny by ste mali rátať s kompenzáciou za všetky nevyhnutné veci, ktoré ste si museli dokúpiť, kým ste nemali batožinu k dispozícii. Odkladajte si doklady o zaplatení všetkých vecí, ale berte si na vedomie, že musí ísť naozaj o nevyhnutné položky (kozmetika, oblečenie). Maximálna suma, ktorú za problémy s batožinou môžete získať, je 1220 eur. Žiaľ, niektoré letecké spoločnosti v zmysle vlastných prepravných podmienok odškodné za meškanie batožiny na ceste domov neposkytujú.
Čo so stratou príručnej batožiny?
Vyššie uvedené informácie s vzťahujú na podpalubnú batožinu (ktorú pred letom odovzdávate). So stratou príručnej batožiny sme sa stretli iba párkrát. V týchto prípadoch, logicky, zamietnutie žiadosti o finančnú kompenzáciu bolo oprávnené – je zodpovednosť cestujúceho dohliadať na veci, ktoré má pri sebe, na palube.