• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • +421 903 600 672
  • info@apra.sk

Apra

  • Meškanie letu
  • Batožina
  • Prečo Apra
  • Referencie
  • Vaše práva
  • VOP
  • Zásady OOU
  • Tipy a triky
  • Kontakt

Štrajk – kedy vzniká nárok na odškodné? Ide vôbec o mimoriadnu okolnosť?

APRA | 30 apríla, 2019

30 apríla, 2019 by APRA

Už vieme, čo znamená „mimoriadna okolnosť“ alebo „vis maior“ v kontexte odškodného za problémy s letom. Nariadenie EU (ES) 261/2004 definuje štrajk ako nepredvídateľnú situáciu, teda ako mimoriadnu udalosť. Pár rokov sme na žiadosti o preverenie nároku na odškodné v prípade štrajku museli posielať výlučne negatívne odpovede. Nedávno však toto smutné obdobie skončilo, Európsky súdny dvor sa rozhodol, že nie je štrajk ako štrajk.

Kedy vzniká nárok na odškodné za meškanie alebo zrušenie letu?

Na základe vyššie spomenutého Nariadenia finančná kompenzácia je opodstatnená v prípadoch, kedy sa do Vašej cieľovej destinácie dostanete s minimálne trojhodinovým meškaním. Síce takéto odškodné môže dostať ktokoľvek, neplatí na všetky lety na celom svete. Odlet by mal byť z krajiny EÚ, Nórska, Islandu alebo Švajčiarska, alebo opačne – lietadlo by malo pristáť v týchto krajinách, ale v tomto druhom prípade by let mal byť operovaný leteckou spoločnosťou, ktorá sídli v EÚ. A čo je v zmysle tohto článku to najpodstatnejšie, treťou podmienkou odškodného je to, aby nešlo o mimoriadnu okolnosť.

Kedy vzniká nárok na odškodné v prípade štrajku?

Ak daný štrajk sa podľa rozhodnutia Európskeho súdneho dvora nedá zaradiť medzi mimoriadne okolnosti, čiže za danú udalosť je zodpovedná letecká spoločnosť, vzniká nárok na odškodné. Ide o prípady, kedy štrajkuje posádka danej aerolinky. Pokiaľ komplikácie s letom (zrušenie letu alebo meškanie letu) nastanú kvôli štrajku tretej strany, napríklad riadenia leteckej prevádzky, bezpečnostného personálu atď., nárok na odškodné nevzniká, keďže je to dianie mimo kontroly prepravcu. Samozrejme, nie vždy sú cestujúci dostatočne informovaní o tom, čo sa vlastne deje a prečo ich let mešká/ je zrušený. Pokojne nás skontaktujte, my Vám bezplatne a bez akýchkoľvek záväzkov preveríme, či sa oplatí začať s procesom žiadania finančnej kompenzácie.

Na starostlivosť máte nárok aj v prípade vis maior

Starostlivosť počas trvania komplikácií s letom alebo preplatenie nákladov za určité výdavky Vám musí letecká spoločnosť poskytnúť nezávisle od toho, o aký typ štrajku ide. Po 2 hodinách čakania na letisku máte nárok na občerstvenie, 2 telefonické hovory alebo e-mailové správy. Ak náhradný let dostanete až na ďalší deň alebo meškanie letu je tak dlhé, že by ste mali prenocovať na letisku, môžete si vyžiadať k strave aj hotel a transfer z letiska na hotel aj naspäť. Ak sa o Vás letecká spoločnosť nepostará, nezabudnite odkladať všetky bločky a potvrdenia o zaplatení, aby ste mohli vyžiadať refund daných nákladov.

Ohodnoťte služby Apra.sk
4.8 z celkovo 4 hodnotení

Súvisiace články

APRA už 8 rokov s vami. Zistite, ako vám vieme pomôcť pri komplikáciách s letom počas pandémie COVID-19

Rok 2020 bol nepríjemným prekvapením pre celý svet. Je však nepopierateľným faktom to, že niektoré odvetvia utrpeli väčšiu ujmu ako ostat...

Čítať ďalej 18 februára, 2021

Zakázané predmety v príručnej batožine podľa noriem Európskej únie

Ako tak listujeme medzi článkami nášho blogu, zdá sa nám, že sa ponúka nekonečne veľa príležitostí diskutovať o téme „batožina“. Keďže po...

Čítať ďalej 23 októbra, 2020

Doteraz zbankrotovalo 43 leteckých spoločností, to najhoršie nás ešte len čaká

Vďaka štátnym dotáciám sa mnohým leteckým spoločnostiam podarilo uniknúť bankrotu v dôsledku epidémie ochorenia COVID-19. No nie každá ma...

Čítať ďalej 14 októbra, 2020

Primary Sidebar

Ozvite sa nám
  • 02 / 3216 6598, 0903 600 672
  • info@apra.sk
  • APRA SK
APRA s.r.o.
Námestie SNP 6
811 06 Bratislava

Copyright © 2022 · Apra on Genesis Framework · WordPress · Log in