Je prirodzené, že pretým než využijeme služby nejakej spoločnosti, potrebujeme sa o nej dozvedieť čo najviac, chceme poznať postupy a nástroje, s ktorými pracuje, všetky pre a proti a podobne. Cestujúci, s ktorými letecké spoločnosti nejednali v zmysle ustanovení leteckej prepravy, samozrejme, sú oveľa opatrnejší, citlivejší a ostražitejší. Je to maximálne pochopiteľné. So svojim problémom sa chcú zdôveriť skúseným odborníkom, aby riešenie odškodného bolo bezproblémové. S otázkou „Prečo si mám vybrať práve vašu spoločnosť?“ sa stretávame pomerne často, a síce máme kopu objektívnych dôvodov, za najsilnejší argument pokladáme referencie od našich spokojných zákazníkov. Do dnešného dňa ich bolo viac ako 3000.
Kritérium neoblomnej vôle
Nápad založiť spoločnosť, ktorá bude chrániť práva leteckých pasažierov, vypadol z hlavy vášnivých cestovateľov, takých, ktorí sami zažili (a nie zriedkavo), aké nepríjemnosti môže spôsobiť už aj celkom krátke meškanie letu. Dodnes si preto vyberáme nových kolegov podľa prísnych meradiel, medzi ktorými je aj kritérium neoblomnej vôle pomáhať a chuti bojovať do posledných síl. Spolupracujeme s právnikmi, ktorí chápu to, že zastupujú ľudí bez kapacity na otravné každodenné „papierovačky“. Preto spoločne s nimi sa vždy snažíme nájsť cestu, ako by sa dalo znížiť administratívne úkony na minimum. Samozrejme, každá udalosť je iná, každý cestujúci má svoj „vlastný príbeh“, a preto stratégia, spôsob a časová náročnosť sa v jednotlivých prípadoch líšia.
Dlhoročné skúsenosti a nadštandradné vzťahy
Síce pokoru pri našej práci pokladáme za nevyhnutnú, teraz sa neskromne priznáme, že sme hrdí na naše dlhoročné skúsenosti. APRA bola založená v roku 2013 s 2 zamestnancami, ale obrovským entuziazmom. Práve ten nám pomáhal pri vytváraní nadštandardných vzťahov s úradmi civilného letectva, advokátskymi kanceláriami, dnes už dokonca aj s mnohými leteckými spoločnosťami vedieme konzultácie priam kamarátskym štýlom. Netvrdíme, že nám výhru dávajú „zadarmo“, s niektorými prípadmi ideme až na hranice našich možností (a niekedy aj za nich), najmä ak ide o udalosť mimo územia EÚ. Ale pozitívne spätné väzby a radosť cestujúcich priebežne dopĺňajú naše nádoby energie, motivácie a kapacít.
(Samozrejme, je nám jasné, že subjektívne pocity nestačia, náš úspech sa dá vyjadriť aj číselne: odškodné sme do dnešného dňa vybavilil v celkovej výške 1 000 000 EUR.)
Poslanie: pomáhať každému
Dôležitým bodom našich všeobecných obchodných podmienok je to, že spoluprácu s poškodeným pasažierom začneme iba vtedy, ak vybavovanie finančnej kompenzácie za danú udalosť nerieši aj s inou spoločnosťou. Keďže nárok na odškodné preveríme bez akýchkoľvek záväzkov a bez podpísania zmluvy (splnomocnenia), stále častejšie sa stretávame s tým, že o tento úkon nás žiada niekto, kto už síce má potvrdené vyplatenie kompenzácie od inej spoločnosti, ale, žiaľ, celý proces je zaseknutý v tomto bode (existujú aj extrémne prípady, kedy sa konkrétna spoločnosť prestane ozývať v poslednom štádiu vybavovania, čiže pred pripísaním peňazí na účet cestujúceho). Tieto situácie posudzujeme individuálne. Z jedného hľadiska nemôžeme uzatvoriť zmluvu so záujemcom, ktorý je stále klientom inej asociácie, na druhej strane naše poslanie pomáhať každému berieme vážne, zodpovedne a, verte či neverte, aj po 6 rokoch každodenného boja ešte stále s nadšením a zo srdca.