Témou nášho minulotýždňového blogového príspevku bol koronavírus. Prebrali sme to, či leteckí pasažieri majú nárok na odškodné za zrušenie alebo meškanie letu, resp. iné komplikácie v dôsledku koronavírusu. Poďme sa však pozrieť aj na to, aké opatrenia zaviedli niektoré letecké spoločnosti, aby spôsobený chaos aspoň v určitej miere znížili.
Letecká spoločnosť Thai Airways International zintenzívnila hygienické opatrenia na palube svojich lietadiel s cieľom bojovať proti šíreniu koronavírusu, nariadila fumigáciu tých, ktoré prichádzajú z Číny a ďalších rizikových oblastí. Nie je však jedinou aerolinkou, ktorá operáciu svojich letov prispôsobuje novému „javu“. Posádka Cathay Pacific, napríklad, má povolené nosiť rúška, China Airlines nebude poskytovať palubné služby na niektorýh linkách a niekoľko leteckých spoločností umožní bezplatnú zmenu letov smerujúcich do Číny a Hongkongu.
Traja hlavní americkí leteckí dopravcovia – American Airlines, United Airlines a Delta Air Lines – ponúkajú bezplatnú zmenu vybraných letov do čínskych miest. Podobnými opatreniami chcú svojim cestujúcim vyjsť v ústrety aj spoločnosti Air Canada a British Airways. Ak aj vy patríte medzi tých pasažierov, ktorí sa rozhodli nevyužiť svoje letenky do Číny kvôli koronavírusu, odporúčame Vám prekonzultovať s operátorom letu (leteckou spoločnosťou), či bezplatná zmena rezervácie sa vzťahuje aj na dátum Vášho letu.
Čo sa týka čínskych dopravcov, podľa portálu The Points Guy bezplatnú refundáciu plnej ceny leteniek poskytujú nasledovné: Air China, Capital Airlines, Cathay Pacific, Cathay Dragon, China Southern, Chengdu Airlines, Mandarin Airlines, China Eastern, China United Airlines, Juneyao Airlines, Lucky Air, Hainan Airlines, OK Air, Scoot, Shandong Airlines, Shenzhen Airlines, Spring Airlines, Suparna Airlines, Tianjin Airlines, West Air, Urumqi Air, Xiamen Air.
Koronavírus sa objavil v meste Wuhan. Síce priamym letom s týmto mestom sú spojené iba tri európske mestá – Paríž, Londýn a Rím, okrem toho, najrizikovejšími oblasťami sú Čína, Thajsko, Japonsko, Južná Kórea, Taiwan a USA, mnohé iné letiská sú taktiež pripravené na možný krízový stav. Upozorňujú na to, že základom prevencie je zodpovedný prístup samotných pasažierov. Letisko M. R. Štefánika v Bratislave odporúča:
- vyhýbať sa miestam plných ľudí, taktiež aj miestnym trhom rýb a živých zvierat,
- dodržiavať osobnú hygienu, dôkladne si umývať ruky a dbať o hygienu potravín,
- pozorovať vlastný zdravotný stav po dobu 14 dní od príchodu z postihnutej oblasti (horúčka, kašeľ, bolesť hrdla, dýchavičnosť),
- vyhľadať lekársku pomoc, ak sa u Vás objavia vyššie uvedené príznaky.
Zdroj: www.thepointsguy.com , www.bts.aero
Zdroj fotiek: www.unsplash.com